Veelgestelde vragen

Hier geven we antwoord op veelgestelde vragen. In de dagelijkse praktijk zijn er soms vragen bij klanten. We proberen hier wat meer duidelijkheid te scheppen. Heeft u een vraag die er niet bij staat? Laat het ons weten.

Er staat geen prijs bij een artikel?

De actuele prijs en voorraad is op het moment onbekend. Wanneer u het artikel toevoegt aan de winkelwagen wordt er € 0,00 berekend, uiteraard kan het artikel hiervoor niet geleverd worden. Informeert u naar de prijs via info@lightsale.nl

Wat als ik niet tevreden ben?

Volgens de EU richtlijnen voor webwinkels heeft u het recht tot retourneren van uw product binnen 14 dagen na ontvangst. Houd u er wel rekening mee dat de verpakking in orde dient te zijn, en de verpakking en het product geen mankementen of schade vertonen. Is er een artikel speciaal voor u besteld, of op maat gemaakt? Dan kunnen wij dit niet retourneren. Leest u het artikel over herroepingsrecht door.

Wat houd Kelvin in?

Kelvin (K) geeft de kleurtemperatuur weer. De kleurtemperatuur vertelt meer over de kleurkarakteristieken van een bepaalde lichtbron. Hoe lager de waarde des te ‘warmer’ de kleurtemperatuur is. De standaard Kelvin waarden beginnen bij 2700K (warm wit) tot 6300K (koud wit).

Als gevolg van het productieproces kunnen lichte kleurverschillen bij zowel witte en warm-witte LEDs optreden. Om een constante kwaliteit te garanderen, worden deze LED-producten gegroepeerd in zogenaamde "Bin Grades". Deze worden door bepaalde letters (F, G, P, Q) aangewezen. Elke letter definieert een bepaald kleurtemperatuurbereik. Om een homogene verlichting te maken dienen uitsluitend LEDs met een identieke Bin Grade te worden toegepast.

Hoe verlopen leveringen tijdens de vakantie periode?

Door onze goede samenwerking met fabrikanten en de vakantiekrachten in ons magazijn kunnen wij uw bestellingen, mits voorradig, binnen dezelfde termijnen leveren. Let erop dat zendingen wel een vertraging kunnen oplopen. Wij zijn telefonisch beperkt te bereiken van 19-7 t/m 5-8. Wel kunt u voor voorraad status, en nieuwe aanvragen gewoon per mail terecht, info@lightsale.nl

Wat zijn de levertijden?

Bij ieder artikel zult u terugvinden of het artikel voorradig is of niet. Ook staat er bij het artikel vermeld welke levertijd wij verwachten na uw opdracht. Deze levertijd is indicatief, en niet bindend. Deze komt voor uit eerdere ervaring en is zodoende opgesteld. Wilt u liever een actuele levertijd weten, belt u dan met 036 26 000 36 of stuurt u een email naar info@lightsale.nl

Ik heb een defect armatuur ontvangen

Het is vervelend als een artikel niet naar verwachting werkt. U kunt voor al uw vragen met betrekking tot een artikel de klantenservice van Lightsale raadplegen. Een bij ons gekocht armatuur is uiteraard voorzien van garantie van onze fabrikant.

Blijkt uw armatuur bij ontvangst defect te zijn en mocht de handleiding of contact met Lightsale niet tot een oplossing leiden, dan kunt u het retourneren. Vul alstublieft op de achterzijde van de factuur/pakbon een duidelijke klachtomschrijving in. Stuur het artikel inclusief alle toebehoren en accessoires en de originele factuur in een deugdelijke verpakking naar:

Lightsale t.a.v. magazijn-retour, Zandzuigerstraat 81, 1333MX Almere.

Zodra wij uw retourzending ontvangen hebben, brengen wij u hiervan via een e-mail op de hoogte. Houd hierbij rekening met een termijn van drie weken. Wij laten u dan weten of u een vervangend exemplaar kunt verwachten of dat de betalingsverplichting komt te vervallen en een eventueel betaald bedrag wordt teruggestort.

Wat houd Lumen in?

Lumen (schaal eenheid: lm) betreft de lichtstroom, dit is de volledige waarde van het zichtbare licht die de lichtbron verlaat in elke richting. Deze waarde is geschikt om non-directionele lampen te vergelijken.

Candela (cd) is de lichtsterkte en de waarde van de lichtstroom in een specifieke richting. Deze waarde is geschikt om gebundelde lichtbronnen te vergelijken.

Ik krijg telefonisch geen antwoord?

Wij zijn telefonisch beperkt te bereiken van 19-07 t/m 05-08. Wel kunt u voor voorraad status, en nieuwe aanvragen gewoon per mail terecht, info@lightsale.nl

Hoe kan ik betalen?

U kunt bij LightSale via iDeal betalen, dit is het meest gemakkelijk. Tevens bieden wij de optie om onder rembours te betalen, of voor vaste klanten op rekening. Voor rembours zendingen wordt er een kleine vergoeding in rekening gebracht.

Ik heb een defecte lichtbron ontvangen

Het is vervelend als een artikel niet naar verwachting werkt. U kunt voor al uw vragen met betrekking tot een artikel de klantenservice van Lightsale raadplegen. Een bij ons gekochte lichtbron is uiteraard voorzien van garantie.

Blijkt uw lichtbron bij ontvangst defect te zijn en mocht de handleiding of contact met Lightsale niet tot een oplossing leiden, dan kunt u het retourneren. Vul alstublieft op de achterzijde van de factuur/pakbon een duidelijke klachtomschrijving in. Stuur het artikel inclusief alle toebehoren en accessoires en de originele factuur in een deugdelijke verpakking naar:

Lightsale t.a.v. magazijn-retour, Zandzuigerstraat 81, 1333MX Almere.

Zodra wij uw retourzending ontvangen hebben, brengen wij u hiervan via een e-mail op de hoogte. Houd hierbij rekening met een termijn van drie weken. Wij laten u dan weten of u een vervangend exemplaar kunt verwachten of dat de betalingsverplichting komt te vervallen en een eventueel betaald bedrag wordt teruggestort.

Wat houd Lux in?

Lux (lx) geeft de verlichtingssterkte weer. De verlichtingssterkte geeft de lichtstroom vanuit de lichtbron naar een bepaalde oppervlakte aan. Aan de hand van de verlichtingssterkte kunt u beoordelen of een oppervlakte voldoende is verlicht volgens de vastgestelde normen. Onderstaand vindt u een indicatief overzicht van Luxwaarde per omgevingstype.

Schade door transport

Het is vervelend als een artikel beschadigd of kapot bij u aankomt. U kunt voor al uw vragen met betrekking tot een artikel de klantenservice van LightSale raadplegen. Een bij ons gekochte lichtbron of aangekocht armatuur is uiteraard verzekerd verstuurd, tenzij anders overeengekomen.

Blijken de goederen bij ontvangst beschadigd te zijn verzoeken wij u een aantal duidelijke foto's te maken in de transportverpakking. Met deze foto's wordt een schadeclaim ingediend bij de transporteur. Mailt u deze foto's naar info@lightsale.nl dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

Lichtadvies

Wij geven vrijblijvend lichtadvies, voor winkelverlichting, etalages en kantoren. Heeft u vragen, of wilt u liever dat er iemand op locatie komt kijken, dan helpen wij u graag! Maakt u hiervoor een afspraak met een van onze medewerkers. 036 26 000 36.

Wat houd Kleurweergave of CRI in?

De kleurweergave-index (CRI / Ra) geeft informatie over de eigenschappen van de kleurweergave. Een hoge waarde (b.v. 90) betekent dat het licht van de lichtbron de kleuren van het belichte object natuurgetrouwer weergeeft dan wanneer een lichtbron met een lagere waarde (b.v. 70) wordt toegepast.

Badkamer Verlichting IP Waardes

De afkorting IP staat voor ‘Ingress Protection’ en geeft naast de eigenschappen van een armatuur in verschillende omgevingseisen ook de bescherming bij installatie en gebruik weer.

De IP-waarde wordt aangeduid met twee cijfers. Het eerste cijfer geeft de bescherming tegen het binnendringen van (scherpe) voorwerpen en stof weer. (0 is geen beschemering, 6 is stofdicht) Het tweede cijfer geeft de bescherming tegen het binnendringen van water weer. (0 is geen bescherming, 8 is onderdompelen in water)

Levensduur LED, Halogeen e.d.

De levensduur vermeld in onze op onze websites moeten worden beschouwd als gemiddelden. De werkelijke levensduur wordt beïnvloed door uitwendige invloeden. Zoals bijvoorbeeld omgevingstemperaturen, fluctuaties in het stroomnet, in/uitschakelen en vele anderen. Een afname van de levensduur kan ook optreden door foutieve of incorrecte installatie. Zo kan bijvoorbeeld het aansluiten van een spaarlamp op een bewegingsmelder de levensduur van de lichtbron beduidend verminderen.

Heeft u een showroom?

LightSale heeft een ruime showroom waar we ondermeer het aspect winkelverlichting en interieurverlichting kunnen laten zien. Onze showroom is gevestigd aan de Zandzuigerstraat 81 te Almere, wij werken uitsluitend op afspraak. De showroom is dusdanig ingericht dat we u hier verschillende inbouwmogelijkheden kunnen laten zien, en vooral het verschil tussen led verlichting in de winkel; denkt u aan lichtkleuren en CRI / RA Waardes.

Kan ik advies krijgen?

Wij geven lichtadvies voor zeer uiteenlopende projecten. Van magazijn tot kantoor, van etalage tot woning. Kijk eens bij de referenties naar afgeronde projecten.

Hoe werkt het advies van Lightsale?

Door een inschatting vooraf te maken van de omvang van uw project kunnen we samen bepalen wat de meest efficiënte opzet zal zijn. Zo kunnen we bij u langskomen voor het intekenen van de ruimte, of kunnen we aan de hand van tekeningen al een goede indruk geven.

Wat krijg ik?

Lichtadvies bij Lightsale, is een totaal overzichtelijk pakket. Ieder project is anders en heeft zijn eigen invulling nodig. We overleggen samen met u de mogelijkheden.

Kan Lightsale de installatie verzorgen?

Wij zijn dé expert op het gebied van lichtplannen, lichtontwerpen, adviseren en leveren. Onze focus ligt dan ook op het creëren van een lichtadvies dat aansluit op de wensen van de eindgebruiker. Voor de installatie hebben wij een netwerk met installateurs waarmee wij u graag in contact brengen.

Ik zoek een totaalpakket met installatie

Wij zijn dé expert op het gebied van lichtplannen, lichtontwerpen, adviseren en leveren. Zelf hebben wij geen monteurs in dienst, mocht het in een project nodig zijn dat wij tevens de installatie aanbieden, dan kunnen wij vanuit ons netwerk met installateurs natuurlijk altijd een prijs doen toekomen.

Transportkosten naar het buitenland?

Voor de landen Belgie, Duitsland en Luxemburg rekenen wij € 12,50 aan transportkosten. Buiten deze landen calculeren wij dit graag even voor u uit.